OGŁOSZENIA

05 grudnia 2023

"KARTY I MATEMATYKA"


    Każda gra planszowa lub karciana może stać się bardzo atrakcyjną pomocą dydaktyczną, a tym bardziej, gdy uczniowie pracują nad nią samodzielnie. Gry są niezwykle istotnym środkiem kształtowania odpowiednich funkcji, postaw i  zachowań uczniów. Posiadają one niezliczone walory oraz szereg funkcji mających wpływ na proces uczenia się. Są nieocenionym sposobem kształtowania charakteru. Uczą dzieci nie tylko tego, jak radzić sobie z sukcesem, ale i z porażką. Planszówki są świetnym sposobem na spędzanie czasu wolnego, czasu spędzonego z rówieśnikami, podczas którego w atrakcyjny sposób utrwalać będą zagadnienia matematyczne, a przede wszystkim świetnie się bawić i budować relacje międzyludzkie.
    Uczniowie w ramach projektu "Jesienne potyczki matematyczki!" stworzyli gry karciane.
Tworzenie gier to sprawa dużo bardziej złożona. Wymaga dużego zaangażowania i znajomości reguł rządzących światem gier. Nie wystarczyło wykonać instrukcję, trzeba było ją samodzielnie wymyślić. Należało mieć pomysł i plan oraz cierpliwość na jego wykonanie. Gra musiała być spójna i logiczna, aby inni chcieli w nią grać. Tworzenie gier to także doskonały sposób na rozwijanie kreatywności i miejsce na dziecięcą wyobraźnię. 
    Przez dwa tygodnie uczniowie w zespołach pracowali nad stworzeniem własnej gry, którą zaprezentowali klasie. Uczniowie spędzili czas wesoło i pożytecznie.
    Nauczanie matematyki przy pomocy gier i zabaw nie może być jedyną formą nauczania tego przedmiotu, ale warto stosować ją jak najczęściej, dzięki niej do udziału w lekcji angażują się wszystkie dzieci.
                                                Autor tekstu: p. E.Enskajt   
 











 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz