Każda gra planszowa lub karciana może stać się bardzo atrakcyjną
pomocą dydaktyczną, a tym bardziej, gdy uczniowie pracują nad nią
samodzielnie. Gry
są niezwykle istotnym środkiem kształtowania odpowiednich funkcji,
postaw i zachowań uczniów. Posiadają one niezliczone walory oraz szereg
funkcji mających wpływ na proces uczenia się. Są nieocenionym sposobem
kształtowania charakteru. Uczą dzieci nie tylko tego, jak radzić sobie z
sukcesem, ale i z porażką. Planszówki są świetnym sposobem
na spędzanie czasu wolnego, czasu spędzonego z rówieśnikami, podczas
którego w atrakcyjny sposób utrwalać będą zagadnienia matematyczne, a
przede wszystkim świetnie się bawić i budować relacje międzyludzkie.
Uczniowie w ramach projektu "Jesienne potyczki matematyczki!" stworzyli gry karciane.
Tworzenie
gier to sprawa dużo bardziej złożona. Wymaga dużego zaangażowania i
znajomości reguł rządzących światem gier. Nie wystarczyło
wykonać instrukcję, trzeba było ją samodzielnie wymyślić. Należało mieć
pomysł i plan oraz cierpliwość na jego wykonanie. Gra musiała być spójna
i logiczna, aby inni chcieli w nią grać. Tworzenie gier to także
doskonały sposób na rozwijanie kreatywności i miejsce na dziecięcą
wyobraźnię.
Przez dwa tygodnie uczniowie w zespołach pracowali nad stworzeniem
własnej gry, którą zaprezentowali klasie. Uczniowie spędzili czas wesoło i pożytecznie.
Nauczanie matematyki przy pomocy gier i zabaw nie może być jedyną formą nauczania tego przedmiotu, ale warto stosować ją jak najczęściej, dzięki niej do udziału w lekcji angażują się wszystkie dzieci.
Nauczanie matematyki przy pomocy gier i zabaw nie może być jedyną formą nauczania tego przedmiotu, ale warto stosować ją jak najczęściej, dzięki niej do udziału w lekcji angażują się wszystkie dzieci.
Autor tekstu: p. E.Enskajt
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz