OGŁOSZENIA

17 kwietnia 2023

„LEPIEJ ZNAĆ CZĘŚCI ZDANIA NIŻ Z SIRI KORZYSTAĆ OD RANA” - REALIZACJA INNOWACJI

 


    Od marca br. do czerwca br. uczniowie klasy VI Szkoły Podstawowej w Świerszczowie będą brali udział w innowacji organizacyjno – metodycznej pn. „Lepiej znać części zdania niż z Siri korzystać od rana”, której autorką jest polonistka  - Katarzyna Kowal (oczywiście w nazwie nie mogło zabraknąć elementów nawiązujących  do ogólnopolskiego projektu „Mistrzyni Szymborska”, który jest także realizowany w naszej szkole). Celem wprowadzenia novum na lekcjach polskiego jest pobudzenie aktywności uczniów oraz ich ciekawości poznawczej działem nauki o języku – składnią. Ponadto innowacja ma na celu kształtowanie zarówno kompetencji twardych, np. umiejętności rozpoznawania części zdania, co przedkłada się na naukę języków obcych  jak i miękkich, np. umiejętności współpracy czy komunikacji.
    Podczas pierwszych lekcji dotyczących składni, które odbyły się pod koniec marca br., szóstoklasiści pracowali w oparciu o cykl Kolba, czyli na podstawie wcześniej nabytej wiedzy i doświadczeń intuicyjnie wskazywali główne części zdania, tj. orzeczenie i podmiot, wyraz nadrzędny i podrzędny. Potem swoje odpowiedzi porównywali ze wzorem. Nauczycielka, by pobudzić m.in. kreatywność uczniów, wykorzystała podczas lekcji klocki „Lego”, które otrzymało nasze przedszkole w ramach projektu. Nieodzowne były przy tym „Opowieści Lego Education”.Ponadto ważne podczas lekcji okazały się elementy oceniania kształtującego, przede wszystkim, NaCoBeZu oraz informacja zwrotna.
    Oby nauka gramatyki szła jak z płatka uczniom klasy VI.
 
                                        Autor tekstu: Katarzyna Kowal 
























 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz